Mācībspēki no Ekonomikas un sabiedrības attīstības fakultātes izmēģina pilnībā elektronisku automašīnu
Kāda būs nākotnes mobilitāte Eiropas iedzīvotājiem? Volkswagen koncerna eksperti ir pārliecināti, ka elektroniska. Šāds bija viens no galvenajiem secinājumiem aizvadītajā seminārā par nākotnes mobilitāti Ekonomikas un sabiedrības attīstības fakultātes akadēmiskā maģistra studiju programmas "Ekonomika" studentiem studiju kursa "Vides ekonomika" ietvaros.
Vieslektors, Moller Baltic Import pārstāvis, kā arī LLU ekonomikas zinātņu doktors Krišjānis Āboltiņš atzīmēja: "Elektrisko automašīnu attīstība vēl ir straujā attīstībās fāzē, kurā iespējamas kļūdas un vienlaikus tehnoloģisko robežu strauja paplašināšana. Iespējams, ka labākais vieds kā lauzt stereotipus un novērtēt tehnoloģijas, ir tās izmēģināt. Tāda iespēja tika rasta."
No 4. līdz 11. jūnijam Ekonomikas un sabiedrības attīstības fakultātes mācībspēkiem bija iespēja izmēģināt Volkswagen I.D.3, kas ir pilnībā elektroniska automašīna. Pateicoties piedāvātajai komplektācijai, bija iespēja novērtēt ne vien automašīnu, bet arī plašu klāstu ar vadīšanas asistentiem, kas nodrošina braukšanas drošību un komfortu. Neskatoties uz ļoti atšķirīgo mācībspēku autovadīšanas pieredzi, prasībām pret automašīnām un gaidām, visi atzina, ka automašīna ir patiesi lieliska. Tā piedāvā lielisku dinamiku, paātrinājums 0 – 100 km h-1 6,8 sekundēs, nerada emisijas un ražota izmantojot reciklētus materiālus, nodrošina augstu komforta un drošības līmeni, Euro NCAP testā maksimālās piecas zvaigznes. Vienīgais jautājums, kas izraisīja diskusijas, bija automašīnas cena, kas esošajam modeli ir EUR 54 000. Lai vai kā, automašīna kalpoja ne vien par informācijas un analīzes objektu, kas palīdzēs mācībspēkiem veidot attieksmi pret elektro mobilitāti, bet arī kā korporatīvas saliedēšanas instruments.
Ekonomikas un sabiedrības attīstības kolēģi (Covid-19 vakcīnas saņēmušie) devās nelielos izbraucienos pa Jelgavu, uz Bausku un uz LU Rododendru selekcijas un izmēģinājumu audzētavu "Babīte". Kopumā varam atzīt, ka šie testa braucieni bija nelielas, bet patīkamas pārmaiņas saspringtajā un ierobežojumiem pilnajā akadēmiskā gada noslēgumā.